Polityka zwrotów
Na tej stronie znajdziesz niezbędne informacje o zwrotach. Dowiesz się, jak zrezygnować z zakupu, jak zapakować i odesłać zakupiony przedmiot do sprzedającego oraz kiedy i w jaki sposób sprzedający zwróci Ci wpłatę.
Kto ma prawo do zwrotu produktu?
Masz prawo do zwrotu, kiedy kupujesz jako konsument, czyli:
- jesteś kupującym, który nie prowadzi działalności gospodarczej,
- prowadzisz działalność gospodarczą, lecz zakup nie ma bezpośredniego związku z prowadzoną przez Ciebie działalnością gospodarczą czy zawodową.
Kiedy nie mogę skorzystać z prawa do zwrotu?
W niektórych wypadkach sprzedający może ograniczyć prawo zwrotu produktu (zgodnie z Ustawą o prawach konsumenta – art. 38). Informację o ograniczeniu lub braku możliwości zwrotu znajdziesz na stronie produktu, w sekcji dotyczącej warunków zakupu. W wypadku ograniczenia zwrotu przy informacji dotyczącej terminu do zwrotu pojawi się komunikat informujący o obecnym ograniczeniu. Po wciśnięciu komunikatu pojawią się szczegółowe informacje dotyczące warunków zwrotu, w tym przyczyny ograniczenia lub braku możliwości zwrotu.
Ograniczenie zwrotu dotyczy następujących typów produktów:
- nagrań dźwiękowych, wizualnych lub programów komputerowych, które zostały dostarczone zapieczętowane i zostały otwarte przez kupującego (np. zdjęcie folii ochronnej z fabrycznie nowej gry lub filmu),
- przedmiotów, które zostały dostarczone w zapieczętowanym opakowaniu, a których po otwarciu nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub względy higieniczne (np. bielizna, maseczka ochronna lub szczoteczka do zębów),
- rzeczy nieprefabrykowanych, wyprodukowanych według specyfikacji przekazanej przez kupującego lub służących zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb (np. kubek z dostosowanym do indywidualnych potrzeb nadrukiem),
- produktów, które ulegają szybkiemu zepsuciu lub mają krótki termin przydatności do użycia (np. mleko lub świeże owoce),
- dostarczonych Towarów, które ze względu na swój charakter zostały nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
- dzienników, periodyków lub czasopism (z wyjątkiem umów z prenumeratą), napojów alkoholowych, których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni, i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi sprzedający nie ma kontroli,
- produktów lub usług, których cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia umowy (np. monety kolekcjonerskie, złoto lub srebro),
- produktów leczniczych w rozumieniu prawa farmaceutycznego (np. leki bez recepty),
- treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za zgodą kupującego przed upływem terminu na odstąpienie od umowy i po poinformowaniu przez sprzedającego o utracie prawa odstąpienia od umowy (np. pobranie kodu aktywacyjnego do gry),
- świadczenia usług, jeżeli sprzedający wykonał usługę w całości za wyraźną zgodą kupującego, który uprzednio został poinformowany, że po jego spełnieniu utraci prawo odstąpienia od umowy.
Jak zrezygnować z zakupu?
Jeśli dokonasz zakupu na zoocial, ale z jakiejś przyczyny zechcesz zrezygnować z zakupu, możesz skorzystać z dwóch opcji.
Anulowanie zamówienia
Dzięki opcji “Anuluj zamówienie” możesz łatwo i szybko zrezygnować z zakupu, niezależnie od statusu płatności. Jeśli sprzedający udostępnia opcję anulowania zamówienia, znajdziesz ją szczegółach zakupu, na samym dole strony, pośród innych dostępnych opcji.
Zakupu nie anulujesz, gdy:
- sprzedający zmienił status Twojego zamówienia na inny niż Nowe,
- minął czas udostępnienia opcji anulowania (do 24 godzin),
- sprzedający podał numer do śledzenia przesyłki,
- kupujesz z konta firmowego.
Może się zdarzyć, że mimo anulowania zamówienia, sprzedawca zdąży wysłać przesyłkę. W takiej sytuacji status Twojego zamówienia może ulec zmianie, o czym dowiesz się z otrzymanego powiadomienia. Jeśli tak się stanie, możesz skorzystać z opisanej niżej opcji zwrotu produktu. Jeśli nie możesz anulować zamówienia, skontaktuj się ze sprzedającym.
Zwrot produktu
Jeśli nie masz możliwości anulowania zamówienia, w celu rezygnacji z zakupu skontaktuj się ze sprzedającym. Z opcji skorzystasz zarówno zanim otrzymasz zamówienie, jak i po odebraniu przesyłki. Aby zwrócić produkty, skontaktuj się ze sprzedającym. Konsument, który nabył towar na odległość może w terminie 14 dni od niej odstąpić bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w Ustawie, jak np. bezpośredni koszt zwrotu. Zwrot odbywa się tą samą drogą, jaką została wykonana płatność za zamówienie