Zwroty i reklamacje

Na tej stronie znajdziesz niezbędne informacje o zwrotach. Dowiesz się, jak zrezygnować z zakupu, jak zapakować i odesłać zakupiony przedmiot do sprzedającego oraz kiedy i w jaki sposób sprzedający zwróci Ci wpłatę.

Kto ma prawo do zwrotu produktu?

Masz prawo do zwrotu, kiedy kupujesz jako konsument, czyli:

  • jesteś kupującym, który nie prowadzi działalności gospodarczej,
  • prowadzisz działalność gospodarczą, lecz zakup nie ma bezpośredniego związku z prowadzoną przez Ciebie działalnością gospodarczą czy zawodową.

Kiedy nie mogę skorzystać z prawa do zwrotu?

W niektórych wypadkach sprzedający może ograniczyć prawo zwrotu produktu (zgodnie z Ustawą o prawach konsumenta – art. 38). Informację o ograniczeniu lub braku możliwości zwrotu znajdziesz na stronie produktu, w sekcji dotyczącej warunków zakupu. W wypadku ograniczenia zwrotu przy informacji dotyczącej terminu do zwrotu pojawi się komunikat informujący o obecnym ograniczeniu. Po wciśnięciu komunikatu pojawią się szczegółowe informacje dotyczące warunków zwrotu, w tym przyczyny ograniczenia lub braku możliwości zwrotu.

Ograniczenie zwrotu dotyczy następujących typów produktów:

  • nagrań dźwiękowych, wizualnych lub programów komputerowych, które zostały dostarczone zapieczętowane i zostały otwarte przez kupującego (np. zdjęcie folii ochronnej z fabrycznie nowej gry lub filmu),
  • przedmiotów, które zostały dostarczone w zapieczętowanym opakowaniu, a których po otwarciu nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub względy higieniczne (np. bielizna, maseczka ochronna lub szczoteczka do zębów),
  • rzeczy nieprefabrykowanych, wyprodukowanych według specyfikacji przekazanej przez kupującego lub służących zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb (np. kubek z dostosowanym do indywidualnych potrzeb nadrukiem),
  • produktów, które ulegają szybkiemu zepsuciu lub mają krótki termin przydatności do użycia (np. mleko lub świeże owoce),
  • dostarczonych Towarów, które ze względu na swój charakter zostały nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
  • dzienników, periodyków lub czasopism (z wyjątkiem umów z prenumeratą), napojów alkoholowych, których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni, i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi sprzedający nie ma kontroli,
  • produktów lub usług, których cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia umowy (np. monety kolekcjonerskie, złoto lub srebro),
  • produktów leczniczych w rozumieniu prawa farmaceutycznego (np. leki bez recepty),
  • treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za zgodą kupującego przed upływem terminu na odstąpienie od umowy i po poinformowaniu przez sprzedającego o utracie prawa odstąpienia od umowy (np. pobranie kodu aktywacyjnego do gry),
  • świadczenia usług, jeżeli sprzedający wykonał usługę w całości za wyraźną zgodą kupującego, który uprzednio został poinformowany, że po jego spełnieniu utraci prawo odstąpienia od umowy.


Jak zrezygnować z zakupu?

Jeśli dokonasz zakupu na zoocial, ale z jakiejś przyczyny zechcesz zrezygnować z zakupu, możesz skorzystać z:

1. Anulowania zamówienia

Dzięki opcji “Anuluj zamówienie” możesz łatwo i szybko zrezygnować z zakupu, niezależnie od statusu płatności. Jeśli sprzedający udostępnia opcję anulowania zamówienia, znajdziesz ją szczegółach zakupu, na samym dole strony, pośród innych dostępnych opcji.

Zakupu nie anulujesz, gdy:

  • sprzedający zmienił status Twojego zamówienia na inny niż Przetwarzam,
  • minął czas udostępnienia opcji anulowania (do 24 godzin),
  • sprzedający podał numer do śledzenia przesyłki.

Może się zdarzyć, że mimo anulowania zamówienia, sprzedawca zdąży wysłać przesyłkę. W takiej sytuacji status Twojego zamówienia może ulec zmianie, o czym dowiesz się z otrzymanego powiadomienia. Jeśli tak się stanie, możesz skorzystać z opisanej niżej opcji zwrotu produktu. Jeśli nie możesz anulować zamówienia, skontaktuj się ze sprzedającym

2. Zwrotu produktu

Jeśli nie masz możliwości anulowania zamówienia, w celu rezygnacji z zakupu skontaktuj się ze sprzedającym. Z opcji skorzystasz zarówno zanim otrzymasz zamówienie, jak i po odebraniu przesyłki. 

  1. Aby zwrócić produkt, skontaktuj się bezpośrednio ze Sprzedawcą.
  2. Wypełnij formularz zwrotu lub reklamacji i prześlij go na adres e-mail wskazany na karcie produktu w sekcji „Informacje o możliwości zwrotu produktu”. Do kopii maila dodaj administratora portalu  [email protected]

3. Prawa odstąpienia od umowy

Konsument, który dokonał zakupu towaru na odległość, ma prawo odstąpić od umowy w terminie 14 dni od dnia otrzymania produktu – bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w Ustawie, takich jak bezpośredni koszt odesłania towaru (koszt paczki zwrotnej). 

W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży przez Klienta, Sprzedawca jest zobowiązany do zwrotu zapłaconej przez Klienta ceny towaru, w tym kosztów dostawy, jeśli zostały naliczone, chyba że przepisy prawa stanowią inaczej. Zwrot kosztów dostawy obejmuje zwykle kwotę odpowiadającą najtańszej oferowanej przez Sprzedawcę formie wysyłki. 

Reklamacje i odpowiedzialność Sprzedawcy

Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za wady fizyczne i prawne sprzedanego produktu zgodnie z przepisami rękojmi oraz zasadami niezgodności towaru z umową. Reklamacje są rozpatrywane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym art. 43b–43e ustawy o prawach konsumenta. W zależności od rodzaju wady Sprzedawca może zapewnić:  naprawę produktu, wymianę na nowy, obniżenie ceny lub odstąpienie od umowy (jeśli wada jest istotna).

 

Koszty i sposób zwrotu

Sprzedawca pokrywa koszty zwrotu towaru, jeżeli wynika to z przepisów prawa lub jeśli nie wskazał w ofercie, że koszty te ponosi Klient (np. koszt przesyłki zwrotnej). W przypadku zwrotu Klient powinien: odesłać produkt na adres Sprzedawcy widoczny na karcie produktu, upewnić się, że produkt jest nieużywany i znajduje się w oryginalnym opakowaniu, w przypadku reklamacji – oczekiwać kontaktu od Sprzedawcy w celu ustalenia dalszego sposobu rozwiązania sprawy.