Pethomer
Regulamin

REGULAMIN

Dziękujemy za odwiedzenie naszego serwisu internetowego udostępnianego pod adresem internetowym https://zoocial.pl/pethomer/b (dalej jako: „Pethomer.com”, „Serwis Internetowy”, „Serwis”).

Pethomer.com jest platformą, za pośrednictwem której możliwe jest zlecanie i przyjmowanie do realizacji usług polegających na opiece nad zwierzętami.

Właściciel Pethomer.com nie jest autorem jakichkolwiek ogłoszeń ani wykonawcą usług zamieszczanych w Serwisie Internetowym przez jego usługobiorców. Rolą Serwisu Internetowego jest wyłącznie skojarzenie osób oferujących określone usługi z osobami, które tych usług poszukują.

Formuła niniejszego regulaminu zakłada ustalenie ogólnych zasad i warunków korzystania z Serwisu Internetowego. Niniejsze warunki, w razie podjęcia decyzji przez usługobiorcę o korzystaniu z Pethomer.com, regulują w szczególności zasady korzystania z Serwisu Internetowego, w tym kwestie naszej odpowiedzialności.

Zapraszamy do zapoznania się z regulaminem,              

Zespół Pethomer.com

1) O NAS

Właścicielem Pethomer.com jest spółka

Animal Care Sp. z o.o. Spółka wpisana do rejestru przedsiębiorców krajowego rejestru sądowego przez Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000934469, NIP: 9472006090, Regon: 520513530, kapitał zakładowy: 30 920 000,00 PL, adres poczty elektronicznej: [email protected] (dalej jako: „Usługodawca”).

2) DEFINICJE

Określenia użyte w niniejszym regulaminie oznaczają:

  1. COM, SERWIS INTERNETOWY, SERWIS – serwis internetowy prowadzony przez Usługodawcę i dostępny pod adresem internetowym https://zoocial.pl/pethomer/b.
  2. REGULAMIN – niniejszy regulamin Serwisu Internetowego.
  3. USŁUGOBIORCA – (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; – korzystająca albo zamierzająca korzystać z Usług Elektronicznych.
  4. USŁUGODAWCA – spółka Animal Care Sp. z o.o. Spółka wpisana do rejestru przedsiębiorców krajowego rejestru sądowego przez Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000934469, NIP: 9472006090, Regon: 520513530, kapitał zakładowy: 30 920 000,00 PLN, adres poczty elektronicznej: [email protected].
  5. USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Serwisu Internetowego zgodnie z Regulaminem.
  6. OPIEKA DLA ZWIERZĄT – odpłatne usługi z zakresu opieki nad zwierzętami, których świadczenie może być przedmiotem umów zawieranych przez Opiekunów z pozostałymi Usługobiorcami za pośrednictwem Serwisu Internetowego.
  7. PROFIL OPIEKUNA, PROFIL – ogłoszenie Opiekuna, niezależnie od jego nazwy, wyświetlane w postaci publicznego profilu w Serwisie Internetowym, stanowiące zaproszenie dla pozostałych Usługobiorców do składania Rezerwacji. Określa w szczególności dane dotyczące Opiekuna, jego kwalifikacji oraz świadczonych przez niego usług, w tym zdjęcie, cennik oraz zakres usług, a także opinie i inne dodatkowe informacje istotne dla Usługobiorców.
  8. OPIEKUN – Usługobiorca, który zajmuje się świadczeniem Opieki dla Zwierząt na rzecz pozostałych Usługobiorców w Serwisie Internetowym.
  9. REZERWACJA – zgłoszenie przez Usługobiorcę chęci skorzystania w wybranym terminie z Opieki dla Zwierząt w ramach usług wskazanych na Profilu Opiekuna. Rezerwacja nie jest wiążąca dla Opiekuna, dopóki nie zostanie przez niego potwierdzona w Serwisie Internetowym.
  10. FORMULARZ REZERWACJI – Usługa Elektroniczna, interaktywny formularz dostępny na stronie Serwisu Internetowego, umożliwiający Usługobiorcy złożenie Rezerwacji na Profilu Opiekuna poprzez określenie podstawowych warunków Rezerwacji, w tym wybranie rodzaju usługi, zwierzęcia oraz wskazanie terminu realizacji.
  11. KONTO – Usługa Elektroniczna, oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez Usługobiorcę zbiór zasobów i funkcjonalności dostępnych w systemie teleinformatycznym Pethomer.com, w którym gromadzone są dane podane przez Usługobiorcę oraz informacje o jego działaniach w Serwisu Internetowym. Konto umożliwia również korzystanie z innych Usług Elektronicznych dostępnych w Serwisie – w przypadku których został wskazany wymóg uprzedniego utworzenia Konta.
  12. BLOG – Usługa Elektroniczna, internetowy blog prowadzony przez Usługodawcę dla wszystkich odwiedzających Serwis Internetowy, w ramach którego Usługodawca publikuje artykuły dotyczące tematyki Serwisu Internetowego.
  13. WYSZUKIWARKA – Usługa Elektroniczna, dostępna dla wszystkich odwiedzających Serwis Internetowy interaktywna wyszukiwarka znajdująca się na stronie Serwisu Internetowego umożliwiająca wyszukiwanie Profili Opiekunów zamieszczonych w Serwisie Internetowym.
  14. DZIEŃ ROBOCZY – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
  15. KODEKS CYWILNY – ustawa Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.).
  16. USTAWA O PRAWACH KONSUMENTA – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 ze zm.).

3) O SERWISIE PETHOMER.COM

  1. Pethomer.com powstało, aby wyjść naprzeciw potrzebom dwóch grup Usługobiorców – osób poszukujących usług w zakresie Opieki dla Zwierząt oraz Opiekunów, którzy są gotowi takie usługi zapewnić za wynagrodzeniem.
  1. Opiekunowie wyrażają gotowość wykonania określonych przez siebie usług Opieki dla Zwierząt poprzez informacje zamieszczane na Profilu Opiekuna, a pozostali Usługobiorcy mogą zlecić Opiekę dla Zwierząt w drodze Rezerwacji złożonej wybranemu Opiekunowi. Rezerwacja pozostaje dla Opiekuna niewiążącym zapytaniem o możliwość skorzystania z jego usług, dopóki Opiekun nie potwierdzi jej oficjalnie w Serwisie Internetowym. W takim przypadku umowa o świadczenie usług w zakresie Opieki dla Zwierząt zostaje zawarta za pośrednictwem Serwisu Internetowego między Usługobiorcą a Opiekunem i przez nich jest realizowana.
  2. Usługodawca nie oferuje samodzielnie wykonania usług w zakresie Opieki dla Zwierząt ani też nie jest nigdy stroną zawieranych między Usługobiorcami a Opiekunami umów w tym zakresie. Usługodawca nie świadczy na rzecz Usługobiorców usług innych niż Usługi Elektroniczne wskazane w niniejszym Regulaminie. Celem Usługodawcy jest jedynie uproszczenie procesu korzystania z Opieki dla Zwierząt poprzez dostarczenie odpowiednich funkcjonalności.
  3. Usługobiorcy są podmiotami trzecimi w stosunku do Usługodawcy. Usługodawca nie ingeruje w treść i wykonanie zobowiązań, jakie Usługobiorcy mogą zaciągać względem siebie na skutek swojej aktywności w Serwisie Internetowym. Usługodawca jednocześnie pośredniczy w przekazywaniu płatności między Usługobiorcą a Opiekunem, tak aby zapewnić obydwu stronom transakcji poczucie bezpieczeństwa do czasu potwierdzenia wykonania zakupionych usług.

4) OGÓLNE WARUNKI KORZYSTANIA Z PETHOMER.COM

  1. Usługobiorca obowiązany jest do korzystania z Serwisu Internetowego w sposób zgodny z jego przeznaczeniem i niniejszym Regulaminem, zgodnie z prawem i dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy, pozostałych Usługobiorców oraz osób trzecich. Usługobiorca obowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym. Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
  2. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy przez Usługobiorcę z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca: (1) komputer, laptop, tablet, smartfon lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu; (2) dostęp do poczty elektronicznej; (3) przeglądarka internetowa: Mozilla Firefox w wersji 49.0 i wyższej, Opera w wersji 41.0 i wyższej, Google Chrome w wersji 54.0 i wyższej, Safari w wersji 10.0 i wyższej, Microsoft Edge w wersji 17.0 i wyższej; (4) włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript.
  3. Usługodawca przestrzega art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204 ze zm.), zgodnie z którym: nie ponosi odpowiedzialności za przechowywane dane ten, kto udostępniając zasoby systemu teleinformatycznego w celu przechowywania danych przez usługobiorcę nie wie o bezprawnym charakterze danych lub związanej z nimi działalności, a w razie otrzymania urzędowego zawiadomienia lub uzyskania wiarygodnej wiadomości o bezprawnym charakterze danych lub związanej z nimi działalności niezwłocznie uniemożliwi dostęp do tych danych.
  4. Usługodawca dokłada najwyższej staranności w celu aktualizacji oraz weryfikacji prawdziwości prezentowanych danych. Usługodawca nie gwarantuje jednak aktualności i rzetelności danych zamieszczonych w ramach Profili Opiekunów oraz innych danych publikowanych samodzielnie przez Usługobiorców. Usługodawca nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za ewentualną nieaktualność tych danych oraz związane z tym konsekwencje, co nie wyłącza ani nie ogranicza odpowiedzialności Usługodawcy wobec konsumentów przewidzianej przez bezwzględnie wiążące przepisy prawa.
  5. Usługodawca nie gwarantuje Usługobiorcom zainteresowania ich Rezerwacjami, a w przypadku Opiekunów – zainteresowania świadczonymi przez nich usługami. Usługodawca nie czyni żadnych wyraźnych ani dorozumianych zapewnień co do tego, że Serwis Internetowy okaże się przydatny w znalezieniu Opiekuna spełniającego oczekiwania danego Usługobiorcy albo że Opiekun będzie otrzymywał Rezerwacje odpowiadające zakresowi jego kompetencji.
  6. Usługodawca informuje, że korzystanie z Serwisu Internetowego za pośrednictwem sieci Internet wiąże się z ryzykiem. Podstawowym zagrożeniem każdego użytkownika Internetu, w tym osób korzystających z Usług Elektronicznych, jest możliwość „zainfekowania” systemu teleinformatycznego przez różnego rodzaju oprogramowanie tworzone głównie w celu wyrządzania szkód, w szczególności wirusy komputerowe typu „robaki” czy „konie trojańskie”. By uniknąć zagrożeń z tym związanych ważne jest, by Usługobiorca zaopatrzył swój sprzęt, który wykorzystuje, podłączając się do Internetu, w program antywirusowy i stale go aktualizował, instalując jego najnowsze wersje.
  7. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Serwisie Internetowym w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest Usługodawca. Od 3 października 2024 roku Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Serwisie Internetowym w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu będzie ANIMAL CARE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALANOŚCIĄ wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000934469; dokumentacja spółki przechowywana jest przez sąd rejestrowy: Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego; kapitał zakładowy w wysokości: 30 920 000,00 zł; NIP 9472006090, REGON 520513530. Dane osobowe przetwarzane są w celach, przez okres i w oparciu o podstawy i zasady wskazane w polityce prywatności opublikowanej na stronie Serwisu Internetowego. Polityka prywatności zawiera przede wszystkim zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Administratora w Serwisie Internetowym, w tym podstawy, cele i okres przetwarzania danych osobowych oraz prawa osób, których dane dotyczą, a także informacje w zakresie stosowania w Serwisie Internetowym plików cookies oraz narzędzi analitycznych. Korzystanie z Serwisu Internetowego jest dobrowolne. Podobnie związane z tym podanie danych osobowych przez korzystającego z Serwisu Internetowego Usługobiorcę jest dobrowolne, z zastrzeżeniem wyjątków wskazanych w polityce prywatności (zawarcie umowy o korzystanie z Usług Elektronicznych oraz obowiązki ustawowe Usługodawcy).

5) USŁUGI ELEKTRONICZNE W SERWISIE INTERNETOWYM

  1. Korzystać z Serwisu Internetowego na warunkach wskazanych w Regulaminie może każdy Usługobiorca.
  2. Usługobiorca może korzystać w Serwisie Internetowym w szczególności z następujących Usług Elektronicznych:
    1. Blog.
    2. Konto.
    3. Wyszukiwarka.
    4. Prowadzenie Profilu Opiekuna.
    5. Składanie Rezerwacji.
    6. Wystawianie opinii o Opiekunie.
  3. Szczegółowy opis Usług Elektronicznych i zasad ich działania dostępny jest w niniejszym Regulaminie oraz w zakładkach informacyjnych na stronach Serwisu Internetowego.
  4. Usługodawca obowiązany jest do świadczenia Usług Elektronicznych w sposób prawidłowy.
  5. Korzystanie z dostępnych Usług Elektronicznych jest nieodpłatne, z wyjątkiem tych funkcjonalności, co do których wyraźnie zastrzeżono wymóg dokonania płatności. Usługobiorca jest każdorazowo informowany o obowiązku dokonania płatności oraz o wysokości wymaganych opłat przed podjęciem decyzji o skorzystaniu z odpłatnych funkcjonalności Serwisu Internetowego.

6) KORZYSTANIE Z BLOGA

  1. Korzystanie z Bloga jest dostępne dla wszystkich odwiedzających Serwis Internetowy bez potrzeby rejestracji Konta ani dokonywania innych czynności. Korzystanie z Bloga jest nieodpłatne i następuje po przejściu do odpowiedniej zakładki Serwisu Internetowego. Usługobiorca ma możliwość w każdej chwili i bez podania przyczyny zaprzestania korzystania z Bloga poprzez zamknięcie przeglądarki internetowej lub opuszczenie strony Serwisu Internetowego.
  2. Usługodawca umożliwia dodawanie komentarzy pod wpisami na Blogu. Dodawanie komentarzy na Blogu wymaga posiadania Konta przez Usługobiorcę. Publikacja komentarza poprzedzona zostaje weryfikacją jego treści przez Usługodawcę.
  3. Komentarze Usługobiorców Serwisu wyrażają wyłącznie ich własną opinię i nie stanowią opinii Usługodawcy. Niedozwolone jest zamieszczanie komentarzy naruszających zasady netykiety oraz zawierających informacje, które są nieprawdziwe lub mogą wprowadzić w błąd innych Usługobiorców, a także zawierające treści reklamowe lub promujące bezpośrednio albo pośrednio inne serwisy i strony internetowe. Usługodawca zastrzega sobie prawo odmowy publikacji lub usunięcia komentarzy naruszających powyższe zasady.
  4. Wszystkie artykuły i materiały, które są dostępne na Blogu, mają wyłącznie charakter informacyjny oraz edukacyjny. Usługodawca dokłada wszelkich starań, aby prezentowane na Blogu treści były aktualne i zgodne ze stanem rzeczywistym.

7) KORZYSTANIE Z KONTA

  1. Usługa Elektroniczna Konto świadczona jest nieodpłatnie i przez czas nieoznaczony.
  2. Usługobiorca ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, usunięcia Konta (rezygnacji z Konta) poprzez wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adres: [email protected].
  3. Korzystanie z Konta Usługobiorcy możliwe jest po wykonaniu łącznie trzech kolejnych kroków przez Usługobiorcę – (1) wypełnieniu interaktywnego formularza rejestracji oraz (2) kliknięciu pola „Zarejestruj się”– w tym momencie jest zawierana umowa o korzystanie z Usługi Elektronicznej Konto pomiędzy Usługodawcą i Usługobiorcą. W formularzu rejestracji niezbędne jest podanie następujących danych dotyczących Usługobiorcy: imię i nazwisko, adres poczty elektronicznej oraz hasło.
  4. W Serwisie Internetowym obok podstawowego Konta Usługobiorcy istnieje także Konto Opiekuna, które posiada dodatkowe uprawnienia i funkcjonalności przeznaczone dla Opiekunów.
  5. Korzystanie z Konta Opiekuna możliwe jest po wykonaniu łącznie trzech kolejnych kroków przez Usługobiorcę – (1) wypełnieniu interaktywnego formularza rejestracji, (2) potwierdzeniu chęci rejestracji Konta poprzez wpisanie kodu weryfikacyjnego przesłanego automatycznie na podany adres poczty elektronicznej, (3) kliknięciu pola „Zarejestruj się” oraz (4) akceptacji Konta przez Usługodawcę – w tym momencie jest zawierana umowa o korzystanie z Usługi Elektronicznej Konto pomiędzy Usługodawcą i Opiekunem. W formularzu rejestracji niezbędne jest podanie następujących danych dotyczących Opiekuna: imię i nazwisko, data urodzenia, adres poczty elektronicznej, numer telefonu oraz hasło, a także wypełnienie pozostałych pól informacjami wskazanymi w formularzu jako obowiązkowe.
  6. Konto Opiekuna może być utworzone zarówno przez Opiekuna, dla którego świadczenie usług w zakresie Opieki dla Zwierząt wykonywane jest w ramach działalności zarejestrowanego przedsiębiorstwa, jak i Opiekuna nieposiadającego takiego statusu. Opiekun nieprowadzący zarejestrowanej działalności, w przypadku uzyskiwania zarówno w wyniku usług sprzedanych w Serwisie, jak i innej działalności Opiekuna, przychodów przekraczających limit uprawniający do zwolnienia z rejestracji, określony w art. 5 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców (Dz.U. z 2018 r. poz. 646 ze zm.), jest obowiązany do zarejestrowania działalności gospodarczej zgodnie z właściwymi przepisami prawa.
  7. Usługobiorca, który zgłosił zamiar rozpoczęcia korzystania z Serwisu Internetowego jako Opiekun, otrzyma od Usługodawcy decyzję dotyczącą procesu weryfikacji Konta na podany w formularzu rejestracji adres poczty elektronicznej. Usługodawca może również kontaktować się z Usługobiorcą, aby poprosić go o podanie dodatkowych informacji koniecznych dla podjęcia decyzji w przedmiocie jego weryfikacji.
  8. Korzystanie z Konta oraz jego poszczególnych funkcjonalności może wymagać podania również innych danych przez Usługobiorcę – każdorazowo informacja o zakresie wymaganych danych podana jest na stronie Serwisu Internetowego, przed skorzystaniem z określonej funkcjonalności.
  9. Konto w Serwisie Internetowym można również utworzyć poprzez zalogowanie się za pośrednictwem konta iCloud albo konta w serwisach Facebook lub Google.
  10. Usługobiorca obowiązany jest do bieżącej aktualizacji swoich danych podanych w ramach Konta w razie ich zmiany.
  11. Usługobiorca nie może posiadać więcej niż jednego Konta tego samego rodzaju w tym samym czasie (dopuszczalne jest np. posiadanie jednego Konta Usługobiorcy i Konta Opiekuna). Usługobiorca obowiązany jest do utrzymania danych dostępowych do Konta w tajemnicy przed osobami trzecimi. Usługobiorca nie jest uprawniony do udzielania dostępu do Konta innym osobom, w tym również poprzez sprzedaż, najem lub użyczenie Konta.
  12. Usługodawca zastrzega sobie prawo zawieszenia korzystania z Konta przez Usługobiorcę w następujących przypadkach:
    1. gdy Usługobiorca mimo wezwania ze strony Usługodawcy z podaniem przyczyny narusza niniejszy Regulamin,
    2. gdy Usługobiorca mimo wezwania ze strony Usługodawcy z podaniem przyczyny zalega z jakimikolwiek płatnościami w Serwisie Internetowym,
    3. gdy weryfikacja tożsamości Usługobiorcy wykaże nieprawidłowości we wprowadzonych przez niego danych jego Konta, a Usługobiorca mimo wezwania z podaniem przyczyny odmówi poprawienia tych danych,
    4. gdy Usługobiorca mimo wezwania ze strony Usługodawcy z podaniem przyczyny zamieszcza (w tym również poprzez zdjęcia) w ramach Konta, Profilu Opiekuna, opinii i komentarzy lub w korespondencji prywatnej między Usługobiorcami treści naruszające warunki niniejszego Regulaminu, w szczególności treści nieobyczajne, obraźliwe bądź mające charakter informacji handlowych i reklamowych zachęcających do korzystania ze stron lub serwisów konkurencyjnych wobec Serwisu Internetowego,
    5. gdy działania danego Usługobiorcy mimo wezwania ze strony Usługodawcy z podaniem przyczyny naruszają renomę Usługodawcy lub Serwisu Internetowego,
    6. gdy działania lub zaniechania danego Usługobiorcy świadczą o uporczywym niewywiązywaniu się przez niego z zobowiązań zaciąganych wobec Usługobiorców w Serwisie Internetowym albo gdy jakość świadczonych przez Opiekuna usług w zakresie Opieki dla Zwierząt szkodzi renomie Usługodawcy lub Serwisu Internetowego.
  1. Zawieszenie Konta może nastąpić na czas określony wskazany przez Usługodawcę lub nieokreślony. W czasie zawieszenia Konta nie jest możliwe składanie ani zatwierdzanie nowych Rezerwacji. Zawieszenie Konta może powodować ponadto wycofanie wszystkich złożonych za jego pośrednictwem Rezerwacji oraz ukrycie Profilu Opiekuna. W czasie zawieszenia Konta Usługobiorca obowiązany jest podjąć działania mające na celu usunięcie przyczyn jego zawieszenia, a po ich usunięciu obowiązany jest poinformować o tym niezwłocznie Usługodawcę. Usługodawca odblokowuje Konto niezwłocznie po ustaniu przyczyny jego zawieszenia, nie później niż w terminie 7 Dni Roboczych.
  2. Usługodawca w przypadku zawieszenia Konta trwającego ponad 30 dni kalendarzowych i braku ustania przyczyn jego zawieszenia ma prawo wypowiedzieć Usługobiorcy umowę o korzystanie z Usługi Elektronicznej Konto z 7-dniowym terminem
  3. Zawieszenie oraz usunięcie Konta Usługobiorcy nie narusza już zawartych, realizowanych lub wykonanych przez Opiekuna i Usługobiorcę umów w zakresie Opieki dla Zwierząt.
  4. Usunięcie Konta powoduje jednoczesne usunięcie Profilu Opiekuna oraz innych danych wprowadzonych przez Usługobiorcę w Serwisie Internetowym. Usunięcie Konta pozostaje bez uszczerbku dla możliwości przechowywania danych Usługobiorcy przez okres niezbędny dla realizacji pozostałych celów przetwarzania zgodnych z polityką prywatności Serwisu Internetowego.
  5. Usługodawca informuje, że zarejestrowanie się w Pethomer.com oznacza wyrażenie przez Użytkownika zgody na przesyłanie przez Usługodawcę bezpłatnych powiadomień za pomocą wiadomości SMS. 

8) KORZYSTANIE Z WYSZUKIWARKI

  1. Korzystanie z Wyszukiwarki możliwe jest po przejściu do strony głównej Serwisu Internetowego albo do „Znajdź opiekuna” widocznej w Serwisie Internetowym. W zależności od preferencji Usługobiorcy, Wyszukiwarka umożliwia wyszukiwanie w trybie prostym (wpisanie wyszukiwanej frazy i zatwierdzenie polem akcji) lub zaawansowanym (skorzystanie z dodatkowych kategorii, filtrów i opcji sortowania wyników wyszukiwania).
  2. Skorzystanie z Wyszukiwarki nie wymaga posiadania Konta, ma zawsze charakter nieodpłatny, jednorazowy i ulega zakończeniu po skorzystaniu z niej przez Usługobiorcę albo z chwilą wcześniejszego opuszczenia strony Serwisu Internetowego.

9) PROWADZENIE PROFILU OPIEKUNA

  1. Niektóre informacje, które Opiekunowie podają w ramach Konta, stają się publiczne, co oznacza, że są one widoczne dla wszystkich osób odwiedzających Serwis Internetowy poprzez wyświetlenie Profilu Opiekuna. Usługobiorca może decydować o zakresie podawanych danych, korzystając z opcji edycji Profilu dostępnej z poziomu Konta Opiekuna.
  2. Profil Opiekuna staje się widoczny dla wszystkich osób odwiedzających Pethomer.com z chwilą zatwierdzenia Konta dla Opiekuna przez Usługodawcę.
  3. Profil umożliwia Opiekunowi przedstawienie najważniejszych informacji o sobie, swoich kompetencjach oraz świadczonych przez siebie usługach, które stają się widoczne dla wszystkich pozostałych Usługobiorców w Serwisie Internetowym. Usługobiorcy mogą wyszukiwać i przeglądać interesujące ich Profile Opiekunów oraz decydować na ich podstawie o złożeniu Rezerwacji.
  4. Opiekun obowiązany jest korzystać z Profilu jedynie zgodnie z jego przeznaczeniem, to jest w celu promocji świadczonych przez siebie usług w zakresie Opieki dla Zwierząt, zgodnych z jego kwalifikacjami oraz tematyką Serwisu Internetowego.
  5. Opiekun obowiązany jest do zamieszczania w ramach Profilu jedynie informacji zgodnych ze stanem faktycznym, jasnych, zrozumiałych, rzetelnych i niewprowadzających w błąd co do przedmiotu i warunków swojej działalności, swoich kwalifikacji oraz zakresu świadczonych usług. Treść Profilu powinna odzwierciedlać rzeczywisty zamiar Opiekuna. Powinna być zgodna z prawem i dobrymi obyczajami, mając na uwadze w szczególności poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy, pozostałych Usługobiorców oraz osób trzecich.
  6. Opiekun obowiązany jest do niezamieszczania w ramach Profilu (w tym także poprzez zdjęcia) treści bezprawnych, informacji zachęcających do kontaktu z Opiekunem poza Serwisem Internetowym oraz treści o charakterze reklamowym, ogłoszeniowym lub informacji handlowych zachęcających do korzystania z serwisów lub podmiotów konkurencyjnych wobec Serwisu Internetowego, w tym także adresów stron internetowych, nazw oraz logo takich serwisów internetowych lub podmiotów.
  7. Informacje zamieszczone na Profilu Opiekuna w Serwisie Internetowym mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 § 1 Kodeksu Cywilnego. Celem zawarcia umowy o świadczenie usług w zakresie Opieki dla Zwierząt niezbędne jest każdorazowe złożenie Rezerwacji oraz potwierdzenie możliwości wykonania usług w wybranym terminie przez Opiekuna.
  8. Profil Opiekuna stanowi wyłącznie niewiążące zaproszenie dla Usługobiorców do skorzystania z usług Opiekuna w zakresie Opieki dla Zwierząt i nie zobowiązuje Opiekuna do zatwierdzenia otrzymanych Rezerwacji. Opiekun w pełni samodzielnie i dowolnie może decydować o przyjęciu lub odrzuceniu otrzymanych Rezerwacji.

10) WARUNKI SKŁADANIA REZERWACJI I ZAWARCIA UMOWY

  1. Pethomer.com pośredniczy w zawieraniu umów o wykonanie usług w zakresie Opieki dla Zwierząt będących przedmiotem Rezerwacji składanych przez Usługobiorców w Serwisie Internetowym.
  2. Pośrednictwo Usługodawcy polega wyłącznie na udostępnianiu funkcjonalności, które mają stworzyć sposobne warunki do zawarcia umowy między danym Usługobiorcą a Opiekunem.
  3. Pośrednictwo Usługodawcy ma dla Opiekunów charakter odpłatny – Usługodawca potrąca należną mu prowizję w wysokości 20% ceny usługi od kwoty wypłacanej Opiekunom po potwierdzeniu realizacji usługi.
  4. Zawarcie umowy między Usługobiorcą a Opiekunem jest możliwe po skorzystaniu z Formularza Rezerwacji. Korzystanie z Formularza Rezerwacji jest nieodpłatne i wymaga posiadania Konta przez Usługobiorcę.
  5. Zawarcie umowy między Usługobiorcą a Opiekunem za pośrednictwem Serwisu Internetowego przebiega według następującego schematu:

1)

Usługobiorca wybiera w ramach Profilu Opiekuna interesujące go usługi, a następnie składa Rezerwację za pomocą Formularza Rezerwacji dostępnego po kliknięciu pola „Sprawdź dostępność”.

2)

Po otrzymaniu Rezerwacji przez Opiekuna, Opiekun ma możliwość potwierdzenia lub odrzucenia Rezerwacji za pomocą opcji dostępnych z poziomu Konta Opiekuna.

3)

Potwierdzenie Rezerwacji przez Opiekuna za pośrednictwem Serwisu Internetowego prowadzi do zawarcia umowy o świadczenie usług między Opiekunem a Usługobiorcą na warunkach i w terminie wynikającym z treści Rezerwacji.

4)

W przypadku zaproponowania przez Opiekuna zmiany warunków otrzymanej Rezerwacji (np. terminu usługi), umowa zostaje zawarta dopiero z chwilą, gdy strony dojdą do porozumienia co do wszystkich kwestii będących przedmiotem zmiany.

5)

Potwierdzenie zawarcia umowy następuje niezwłocznie za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail podany przez Usługobiorcę i Opiekuna, a także poprzez komunikat wyświetlony Usługobiorcy i Opiekunowi w ramach Konta w Serwisie Internetowym.

  1. Rezerwacja składana za pomocą Formularza Rezerwacji powinna zawierać – obok danych Usługobiorcy (udostępnionych przez niego w ramach Konta Usługobiorcy, a w razie konieczności uzupełnionych w zakresie podanym w Formularzu Rezerwacji) – co najmniej termin realizacji usług oraz informację o rodzaju i liczbie zwierząt, których mają dotyczyć usługi.
  2. Usługodawca pośredniczy w przekazywaniu płatności między Opiekunem a Usługobiorcą z tytułu zawartej przez nich umowy. Usługobiorca obowiązany jest do dokonania należnej płatności, w wysokości wynikającej z potwierdzonej Rezerwacji, za pośrednictwem Serwisu Internetowego niezwłocznie po otrzymaniu potwierdzenia zawarcia umowy z Opiekunem.
  3. Cena usług uwidoczniona na stronie Profilu Opiekuna oraz w trakcie składania Rezerwacji podana jest zawsze w złotych polskich i jest ceną brutto (zawiera podatki). O łącznej cenie wraz z podatkami usługi będącej przedmiotem Rezerwacji, a także o ewentualnych innych kosztach, a gdy nie można ustalić wysokości tych opłat – o obowiązku ich uiszczenia na późniejszym etapie, Usługobiorca jest informowany na stronach Serwisu Internetowego w trakcie składania Rezerwacji, w tym także w chwili wyrażenia przez Usługobiorcę woli związania się umową.
  4. Dokonanie płatności może nastąpić za pomocą płatności elektronicznych i kartą płatniczą rozliczanych za pośrednictwem serwisu internetowego Stripe.com lub Przelewy24.pl (możliwe aktualne sposoby płatności określone są na stronie internetowej wybranego operatora płatności).

11) ŚWIADCZENIE OPIEKI DLA ZWIERZĄT, WYPŁATA ŚRODKÓW

  1. Po zawarciu umowy o wykonanie usług w zakresie Opieki dla Zwierząt dalszy tok postępowania Opiekuna i Usługobiorcy wynika z treści umowy oraz obowiązujących przepisów prawa. Termin i sposób wykonania usług objętych umową wynika każdorazowo z treści potwierdzonej Rezerwacji, a w razie konieczności jest przedmiotem dodatkowych ustaleń Usługobiorcy i Opiekuna prowadzonych w korespondencji prywatnej lub poza Serwisem Internetowym.
  2. W przypadku gdy usługa nie zostanie wykonana przez Opiekuna w ustalonym przez strony terminie, Usługodawca obowiązany jest zwrócić Usługobiorcy wszystkie dokonane przez niego płatności niezwłocznie, nie później niż w ciągu 15 Dni Roboczych od chwili otrzymania uzasadnionego zawiadomienia od Usługobiorcy.
  3. Usługodawca nie ingeruje w sposób realizacji usług przez Opiekuna na rzecz Usługobiorcy. Usługobiorca oraz Opiekun potwierdzają jedynie w Serwisie Internetowym fakt wykonania usług.
  4. Do czasu potwierdzenia wykonania usług w Serwisie Internetowym Usługobiorca oraz Opiekun mają możliwość zgłoszenia ewentualnych zastrzeżeń do realizacji umowy przez drugą stronę poprzez skorzystanie z opcji utworzenia sporu dostępnej z poziomu Konta w Serwisie Internetowym albo poprzez wysłanie odpowiedniego zawiadomienia do Usługodawcy za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: [email protected]. W przypadku dokonania zgłoszenia w terminie przewidzianym w zdaniu poprzednim, Usługodawca dąży do wyjaśnienia sporu między Usługobiorcą a Opiekunem.
  5. Z chwilą zgodnego potwierdzenia wykonania usług, Usługodawca przelewa na Konto Opiekuna w Serwisie Internetowym należną mu kwotę za świadczoną Opiekę dla Zwierząt.
  6. Wypłata środków wymaga uzupełnienia przez Opiekuna w ramach Konta danych rachunku rozliczeniowego w serwisie Stripe.com. Wypłata środków następuje w terminie 14 Dni Roboczych od dnia zlecenia dyspozycji wypłaty przez Opiekuna z poziomu Konta w Serwisie Internetowym.
  7. Po potwierdzeniu wykonania usług w Serwisie Internetowym ewentualne późniejsze roszczenia stron, dotyczące umowy o świadczenie usług w zakresie Opieki dla Zwierząt, powinny być dochodzone zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i rozstrzygane bezpośrednio między stronami tej umowy.

12) WYSTAWIANIE OPINII

  1. W ramach Serwis Internetowego Usługobiorca ma możliwość oceny Opiekuna, z którego usług korzystał lub który potwierdził jego Rezerwację. Ponadto oprócz dodania oceny Usługobiorca może podzielić się krótką opinią o Opiekunie.
  2. Wystawienie oceny oraz opinii możliwe jest za pomocą systemu udostępnianego w ramach Serwisu Internetowego. Usługobiorca może wystawić opinię, korzystając z formularza dostępnego na stronie Profilu Opiekuna.
  3. Skala ocen wynosi od 1 do 5 „gwiazdek”, przy czym 1 jest najniższą oceną, a 5 – najwyższą.
  4. Średnia ocen jest wyświetlana przy nazwisku danego Opiekuna w ramach jego Profilu.
  5. Usługobiorca wystawiający ocenę obowiązany jest do zamieszczenia oceny zgodnej ze stanem faktycznym, rzetelnej i niewprowadzającej w błąd. Usługobiorca zamieszczający swój komentarz obowiązany jest do sformułowania go w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy, innych Usługobiorców oraz osób trzecich. Usługobiorcę zamieszczającego komentarz obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym, wulgaryzmów oraz  treści naruszających dobra osobiste.

13) KONTAKT Z PETHOMER.COM

Zasadniczą formą bieżącej komunikacji na odległość z Usługodawcą jest poczta elektroniczna (e-mail: [email protected]), za pośrednictwem której można wymieniać z Usługodawcą informacje dotyczące korzystania z Pethomer.com. Usługobiorcy mogą kontaktować się z Usługodawcą także na inne prawnie dopuszczalne sposoby, korzystając z danych kontaktowych wskazanych na wstępie Regulaminu.

14) REKLAMACJE DOTYCZĄCE PETHOMER.COM

  1. Podstawa i zakres odpowiedzialności Usługodawcy względem Usługobiorcy za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy w zakresie świadczenia Usług Elektronicznych są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym (w tym art. 471 Kodeksu Cywilnego).
  2. Reklamacje związane z działaniem Serwisu Internetowego oraz jego Usług Elektronicznych można złożyć na przykład drogą poczty elektronicznej (mailowo) na adres: [email protected].
  3. Zalecane jest podanie w opisie reklamacji: (1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości; (2) rodzaju żądania; oraz (3) danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji, jednak mogą wpłynąć na końcową decyzję Usługodawcy co do oceny zasadności roszczenia.
  4. Usługodawca ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 30 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia. W przypadku konsumentów brak ustosunkowania się w powyższym terminie oznacza, że Usługodawca uznał reklamację za uzasadnioną.

15) PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY PRZEZ KONSUMENTA

  1. Niniejszy punkt Regulaminu ma zastosowanie jedynie do Usługobiorców będących konsumentami.
  2. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi m. in. w odniesieniu do umów: (1) o świadczenie usług, jeżeli usługa została w pełni wykonana za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia utraci prawo odstąpienia od umowy; (2) o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go o utracie prawa odstąpienia od umowy.
  3. Z zastrzeżeniem pkt. 15.2 Regulaminu, konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów. W przypadku usługi, której wykonywanie – na wyraźne żądanie konsumenta – rozpoczęło się przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, konsument, który wykonuje prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu takiego żądania, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w umowie ceny lub wynagrodzenia. Jeżeli cena lub wynagrodzenie są nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego świadczenia.
  4. Do zachowania terminu na odstąpienie od umowy wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone na przykład w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: [email protected]. Konsument może w tym celu skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od umowy, który stanowi załącznik nr 2 do Ustawy o Prawach Konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe.
  5. Bieg terminu do odstąpienia od umowy o świadczenie usług (w tym odpłatnych Usług Elektronicznych) rozpoczyna się od dnia zawarcia umowy.

16) POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI

  1. Niniejszy punkt Regulaminu ma zastosowanie jedynie do Usługobiorców będących konsumentami.
  2. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Usługobiorcę będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.
  3. Przy Prezesie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa także punkt kontaktowy (telefon: 22 55 60 333, e-mail: [email protected] lub adres pisemny: Pl. Powstańców Warszawy 1, Warszawa.), którego zadaniem jest między innymi udzielanie pomocy konsumentom w sprawach dotyczących pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.
  4. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń: (1) wniosek o rozstrzygnięcie sporu do stałego polubownego sądu konsumenckiego (więcej informacji na stronie: www.spsk.wiih.org.pl); (2) wniosek w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej (więcej informacji na stronie inspektora właściwego ze względu na miejsce wykonywania działalności gospodarczej przez Usługodawcę); oraz (3) pomoc powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m. in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są między innymi mailowo pod adresem [email protected] oraz pod numerem infolinii konsumenckiej 801 440 220 (infolinia czynna w dni robocze, w godzinach 8:00-18:00, opłata za połączenie wg taryfy operatora).
  5. Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług (więcej informacji na stronie samej platformy lub pod adresem internetowym Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie_faq_platforma_odr.php).

17) POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW

  1. Niniejszy punkt Regulaminu ma zastosowanie jedynie do Usługobiorców niebędących konsumentami (w szczególności Opiekunów korzystających z Serwisu Internetowego w ramach prowadzonej działalności gospodarczej).
  2. Usługodawca jest uprawniony do natychmiastowego usunięcia treści zamieszczonych przez Usługobiorcę niebędącego konsumentem w Serwisie Internetowym, jeżeli uzna je za niezgodne z tematyką Serwisu Internetowego, nieprawdziwe, nierzetelne, nieobyczajne, obraźliwe lub naruszające prawa osób trzecich bez wcześniejszego wzywania Usługobiorcy do ich zmiany bądź usunięcia.
  3. Usługodawcy przysługuje prawo odstąpienia od umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej zawartej z Usługobiorcą niebędącym konsumentem w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od umowy w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Usługobiorcy niebędącego konsumentem żadnych roszczeń w stosunku do Usługodawcy.
  4. Usługodawca jest uprawniony w każdym czasie podjąć działania zmierzające do zweryfikowania prawdziwości, rzetelności oraz precyzyjności informacji podanych przez Usługobiorcę niebędącego konsumentem. W zakresie weryfikacji Usługodawca uprawniony jest m. in. do zażądania od Usługobiorcy niebędącego konsumentem przesłania skanu posiadanych certyfikatów, zaświadczeń lub innych dokumentów niezbędnych do dokonania weryfikacji. W czasie weryfikacji, o której mowa w zdaniu poprzednim, Usługodawca uprawniony jest zawieszenia Konta Usługobiorcy niebędącego konsumentem na czas trwania weryfikacji.
  5. Usługodawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do Usługobiorcy niebędącego konsumentem, bez względu na jej podstawę prawną, jedynie do wysokości uiszczonych za okres ostatniego roku opłat za korzystanie z Serwisu Internetowego, a w przypadku braku opłat – do wysokości 500,00 (pięciuset) zł. Usługodawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do Usługobiorcy niebędącego konsumentem tylko za typowe i rzeczywiście poniesione szkody, przewidywalne w momencie zawarcia umowy, z wyłączeniem utraconych korzyści.
  6. Usługodawca nie ponosi wobec Usługobiorcy niebędącego konsumentem odpowiedzialności za szkody i niewypełnienie zobowiązań wynikające z działania zdarzenia o charakterze siły wyższej (np. katastrofy naturalne, powodzie, pożary, trzęsienia ziemi, epidemie, rozruchy, zamieszki i wojny) lub wszelkich innych przyczyn pozostających poza kontrolą Usługodawcy.
  7. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Usługodawcą a Usługobiorcą niebędącym konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Usługodawcy.

18) PRZERWY TECHNICZNE

  1. Usługodawca dokłada wszelkich starań, aby zapewnić prawidłowe i nieprzerwane funkcjonowanie Serwisu Internetowego oraz możliwość korzystania z Usług Elektronicznych. Z uwagi na złożoność oraz stopień skomplikowania Serwisu Internetowego oraz jego Usług Elektronicznych, a także z uwagi na czynniki zewnętrzne pozostające poza kontrolą Usługodawcy (np. ataki DDOS – distributed denial of service), możliwe jest jednak wystąpienie błędów oraz awarii technicznych uniemożliwiających lub ograniczających w jakikolwiek sposób funkcjonowanie Serwisu Internetowego oraz możliwość korzystania z jego Usług Elektronicznych. Usługodawca podejmie w takim wypadku wszelkie możliwe działania mające na celu zapewnienie ograniczenia negatywnych skutków takich zdarzeń w jak największym stopniu.
  2. Usługodawca obowiązany jest informować niezwłocznie Usługobiorców o wszelkich błędach oraz awariach technicznych, o których w mowa powyżej oraz przewidywanym terminie ich usunięcia.
  3. Poza przerwami spowodowanymi błędami i awariami technicznymi mogą wystąpić także inne przerwy techniczne, w czasie których Usługodawca podejmuje działania mające na celu rozwój Serwisu Internetowego i jego Usług Elektronicznych oraz ich zabezpieczenie przed błędami i awariami technicznymi.
  4. Usługodawca nie ponosi wobec Usługobiorcy odpowiedzialności za szkody i niewypełnienie zobowiązań wynikających z wszelkich błędów i awarii technicznych oraz przerw technicznych, o których mowa w niniejszym punkcie Regulaminu. Niniejszy punkt Regulaminu nie wyłącza ani nie ogranicza jednak uprawnień Usługobiorcy będącego konsumentem przewidzianych bezwzględnie wiążącymi przepisami prawa.

19) PRAWA AUTORSKIE

  1. Prawa autorskie oraz prawa własności intelektualnej do Serwisu Internetowego jako całości oraz jego poszczególnych elementów, w tym treści, grafik, utworów, wzorów i znaków dostępnych w jego ramach należą do Usługodawcy lub innych uprawnionych podmiotów trzecich i objęte są ochroną ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. Nr 24, poz. 83 ze zm.) oraz innych przepisów powszechnie obowiązującego prawa. Ochrona przyznana Serwisowi Internetowemu obejmuje wszystkie formy ich wyrażenia.
  2. Serwis Internetowy należy traktować podobnie jak każdy inny utwór podlegający ochronie autorskiej. Usługobiorca nie ma prawa kopiować Serwisu Internetowego za wyjątkiem przypadków dozwolonych przepisami bezwzględnie wiążącego prawa. Usługobiorca zobowiązuje się także nie modyfikować, adaptować, tłumaczyć, odkodowywać, dekompilować, dezasemblować lub w jakikolwiek inny sposób starać się ustalić kod źródłowy Serwisu Internetowego, za wyjątkiem przypadków dozwolonych przepisami bezwzględnie wiążącego prawa.
  3. Znaki handlowe Usługodawcy oraz podmiotów trzecich powinny być używane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

20) POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Umowy zawierane na podstawie niniejszego Regulaminu zawierane są zgodnie z prawem polskim i w języku polskim.
  2. Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn, to jest: zmiany przepisów prawa; zmiany danych Usługodawcy; dodania lub zmiany obecnych Usług Elektronicznych; dodania nowych form płatności – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.
    1. W przypadku zawarcia na podstawie Regulaminu umów o charakterze ciągłym (np. świadczenie Usługi Elektronicznej Konto), zmieniony Regulamin wiąże Usługobiorcę, jeżeli zostały zachowane wymagania określone w art. 384 oraz 384[1] Kodeksu Cywilnego, to jest został on prawidłowo powiadomiony o zmianach i nie wypowiedział umowy w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia powiadomienia. W wypadku gdyby zmiana Regulaminu skutkowała wprowadzeniem jakichkolwiek nowych opłat lub podwyższeniem obecnych Usługobiorca będący konsumentem ma prawo odstąpienia od umowy.
    2. W pozostałym zakresie zmiany Regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych Usługobiorców przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu, w szczególności zmiany Regulaminu nie będą miały wpływu na już składane lub złożone zamówienia oraz zawarte, realizowane lub wykonane umowy.
  3. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu Cywilnego; ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204 ze zm.); Ustawy o Prawach Konsumenta oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
  4. Niniejszy Regulamin nie wyłącza przepisów obowiązujących w państwie zwykłego miejsca pobytu konsumenta zawierającego umowę z Usługodawcą, których nie można wyłączyć w drodze umowy. Usługodawca gwarantuje w takim wypadku konsumentowi ochronę przyznaną mu na podstawie przepisów, których nie można wyłączyć w drodze umowy.

Dziękujemy za uważną lekturę!

W razie pytań jesteśmy zawsze do Państwa dyspozycji – prosimy o kontakt.

Zapraszamy do współpracy,

Zespół Pethomer.com